Ta lite ansvar!

Nu ska jag berätta om någonting som gör mig något så fruktansvärt upprörd.

Människor som inte röstar och människor som skiter i vilka de röstar på.

Till den första kategorin skulle jag vilja säga ”Ta ditt medmänskliga ansvar, stöd demokratin och ta vara på din rätt i samhället, för det finns inte en enda ursäkt god nog till att låta bli”. Till de som tycker att det är för jobbigt, tråkigt och ointressant att ta reda på tillräckligt för att kunna veta vilka de ska rösta på så skulle jag vilja säga ”rösta blankt eller ta tag i dig själv människa för så jobbigt är det inte”.

Jag måste ursäkta, men jag förstår verkligen inte hur det kan vara så svårt att engagera sig i framtiden för sig själv och de man bryr sig om. Det krävs ju liksom inte att man ska kunna veta allt, men man måste ju ändå kunna engagera sig lite grann. Hur svårt kan det vara? Vi röstar vart fjärde år!!!

Ta ditt demokratiska ansvar, om inte för dig själv så för de du bryr dig om.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0