Fisksoppegryta

Nu tänker jag tipsa om mat som jag tycker är mumma :)

Jag börjar med det som jag gjorde idag, första dagen på matschemat.

Fisksoppegryta

4 port

500 g fiskfilé, t.ex. kolja, ca
2 st gula lökar
3 st vitlöksklyftor
olja
1 st paprika av valfri färg
1 st burk hela tomater
2 dl vitt vin
1 st fiskbuljongtärning
Salt
Peppar
Citron

Gör så här

1. Hacka eller skiva lök och vitlök och fräs i olja.

2. Skär paprikan i bitar och fräs den också.

3. Häll på tomatburken och vinet.

4. Lägg i fiskbuljongtärningen och salta.

5. Låt puttra 15 minuter utan lock.

6. Lägg i fisken i bitar och låt den bli klar.

7. Smaka av med salt, peppar och citron.

Jag åt farmors tekakor till, det var gôtt det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0