Ge mig mer tid

Kära tomten, ge mig lite mer tid och ro så att jag kan läsa lite fler böcker.

Just nu är det bara studentlitteratur som gäller och ibland inte ens det. Har varit riktigt dålig på att läsa den här delkursen vill jag lova och det skäms jag för.

Socionomlinjen anses av vissa vara väldigt slapp och oseriös, men då vill jag möta det med att det är slappa och oseriösa personer som säger det också. Det är en utbildning som kan ta upp alla dagar i veckan om man så vill eftersom det inte finns någon gräns för hur mycket man skulle kunna lära sig av den litteraturen som finns och av lärare, men framförallt klasskamrater och människor i ens omgivning.

Nu säger inte jag att jag är världens bästa student eftersom jag är den klockrena "går innan sista timmen"-människan. Men är jag där så är jag där.

De som tycker att utbildningen är slapp och som skryter med att de inte behöver läsa böckerna är faktiskt totalt dumma i huvudet tycker jag. För det är faktiskt människor vi ska arbeta med, och det är väl det mest seriösa man kan ägna sig åt.

Det är inte universitetets uppgift att se till att eleverna läser böckerna, det är upp till var och en. Orkar man inte göra det för sin egen skull så kan man väl åtminstone göra det i förebyggande för de människorna man ska arbeta med och för.


(design sponge)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0