Jag vill inte bo här...

...ibland, väldigt ofta om jag ska vara ärlig.
Jag vill faktiskt ha ett hus, faktiskt ganska mycket. Jag får inte plats med mitt liv här.

Att bo i lägenhet är som att bo i en skokartong eller myrstack, vi är inpackade i små rutor och omringade av fullt med människor som vi inte känner och jag tycker att det känns sjukt ibland. Helt ärligt så kan jag faktiskt må dåligt av att bo så här, ingen skog, ingen trädgård och inga djur. Bara en massa ljud och människor som kan stå i sitt eget fönster och se in på vad vi gör. Om man ville så skulle man kunna stå och kolla på vad människorna tvärsöver gatan äter eller läser för bok. JAG VILL INTE SE, JAG VILL INTE HÖRA. Jag vill ibland bara vara lite ifred, för det är man inte i en lägenhet. Det är trångt och ibland känns det opersonligt att bo så här.

Nej jag vill kunna spela musik hur högt jag vill, när jag vill. Jag vill kunna röra mig utan att varenda människa kan se mig. Jag vill inte att brevbäraren ska gå och kolla in i mitt fönster eller att grannarna ska kunna se vad jag lagar för mat, vad jag ser på för tv-program eller vilka människor som är här.

Jag vill ha ett privatliv i mitt eget hem!

Drömma kan jag och drömma gör jag.

Innan jag slår mig ner i soffan för att visa program för alla andra på andra sidan gatan så måste jag visa finaste julinspirationen från Style at home





Kommentarer
Postat av: Järrel

Bilda samhälle

2010-12-06 @ 15:16:08
Postat av: Anonym

Jag tror på den idén Järrel, den måste genomföras ;)

2010-12-06 @ 22:09:31
URL: http://falkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0