Julstäda mig själv

Nu är det dags att rannsaka mig själv och att rensa ur mig själv på saker som inte får plats, som inte gör någon nytta och som helt enkelt inte ska vara där längre. Det finns vissa saker som också ska flyttas, som ska få en annan plats och en annan betydelse. Helt enkelt dags för en julstädning av mig själv.

 

 Det handlar mest om relationer jag har men också om känslor och tankar som ibland ligger och stör, men som egentligen inte har någon anledning till att vara där. Det jobbigaste är ändå att inse att vissa människor inte längre ska finnas där eller inte vara lika nära som förut, för att de helt enkelt inte är det.

Ibland är det svårt att släppa taget, men det är också extremt nödvändigt för att kunna vara sann mot sig själv och för att kunna må bra. Jag mår inte bra av att förvänta mig saker som inte kommer att ske och som jag egentligen borde berätta för mig själv att jag inte borde tro någonting om.

 

I slutändan handlar det om att jag måste vara snäll mot mig själv genom att vara ärlig. Det handlar inte om att någon vill något illa eller att någon gjort något fel, det handlar bara om att det inte är samma sak längre. Hur skulle det kunna vara det? Jag är inte samma person längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0