Matschemat gick...

Vi bestämde oss för att göra ett matschema för 2 veckor sedan som skulle gälla fram till den här veckan, men vi har inte varit så duktiga att vi gjort någon ny. Däremot så gick det riktigt bra att ha matschema eftersom vi då inte behövde tänka ut vilken mat vi var sugna på eller som vi ville ha, utan det var bara att göra det som stod, SKITBRA!

Under tiden hann vi äta lövbiffspanna med pepparrot, kyckling med grillad zucchini, pesto och pinjenötter, skinkstek (frysen rensades en del alltså), köttfärssås (skräll), Spenatsoppa, tomatsoppa, kalvfärsbiffar och lax med brysselkål och blandade grönsaker. Det räckte för 1 ½ vecka, eftersom båda äter på jobbet vissa dagar.

Det kanske är dags att göra ett nytt matschema nu, även om vi faktiskt varit riktigt duktiga och gjort thaikyckling med ris, lax med quinoa och avokadosallad så kan det vara bra att hitta andra recept och att faktiskt veta vilken mat som ska göras, så mycket enklare.

Imorn tror jag att jag ska testa att göra en fisksoppa som jag hittade på nätet med vin, tomater och vit fisk, det tror jag blir gott med farmors tekakor i den kalla temperaturen här inne. Soppa är EXTREMT underskattat tycker jag!



(bild:recept.mabra.com)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0