No more giving until it's time

Jag lider av ett problem, en egenskap hos mig själv som inte alltid gör alla andra lyckliga, nämligen att vilja ge bort presenter och julklappar i förtid.

I år har det varit riktigt kämpigt, julklappen till syrran och Erica har varit klara sedan juli, augusti och det har varit så svårt att inte ge bort dom bara för att. Syrrans födelsedagspresent har varit klar sedan oktober och jag ville så gärna ge bort den till henne när hon var här nu i november, men hon sa blankt nej, så elak som hon är.

”Ann-Sofie, det är meningen att du ska ge min födelsedagspresent när jag fyller år!”
”Ja men det är ju snart, snälla, snälla, snälla, kan jag inte få ge den till dig nu??”
”Det är två månader kvar, NEJ säger jag”.
Fan också.

Igår tog jag iaf chansen att ge en av Antons julklappar i förväg, eftersom han bara var tvungen att få den nu helt sonika. Han måste ju bara få veta att vi ska på Hardcore Superstar den 26:e, så att han inte lovar all in på juldagen, det är ju helt logiskt. Så nu fick han den igår och blev nöjd, och jag blev också nöjd (för att jag fick ge bort något redan nu).

Nu är det bara att tänka till jul, till jul, till jul :)


(bild:Style at home)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0