Böcker!

Under semstern läste jag många bra böcker...

Flyga drake och Tusen strålande solar av Khaled Hosseini
Två böcker som skildrar Afghanistan i förändring. Trodde verkligen inte att jag skulle tycka om att läsa sådana böcker, men de är verkligen jättefina och jag älskade den sista!

Skadad av Cathy Glass
Verkligen hemsk bok, men bra. Handlar om ett barn med ett extremt utåtagernade beteende som hamnar hos en fostermamma efter att ha avverkat flera fosterfamiljer under en kort tidsperiod. Ingen har alltså orkat med henne. Till slut får hon förtroende för fostermamman och det kommer fram mer och mer om hennes bakgrund, som är avskyvärd! Jag mådde illa av att läsa Dave Pelzer (Pojken som kallades Det och Pojken som överlevde), och även om den här inte är lika detaljrik så är den mycket värre... ruskigt bra.

Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och luftslottet som sprängdes av Stieg Larson
Jävligt bra böcker!!! Tog ett tag för mig att ta mig an dom, vet inte varför jag väntat så länge :/, men den som väntar på något gott... :)

En god människa av Nick Hornby
Boken handlar om ett par som hamnar i en kris. Tyckte inte om den, man blir deprimerad av den...

Jenny av Jonas Gardell
Jenny är en uppföljare till En komikers uppväxt och ett ufo gör entré och handlar om en sommarnatt långt tillbaka i Juhas liv och som han inte förrän i äldre dagar blir medveten om. Det handlar om något som Jenny var med om en natt i sin ungdom. Den är hemsk, men bra och extremt lättläst, jag läste ut den på en eftermiddag.

Ljudet av ditt hjärta av Stephenie Meyer
Twilight. Tycker att tvåan var bättre, nu börjar allt bli så "larvigt" (som Järrel skulle ha uttryckt det)

Idag ska jag påbörja Flickan från Ovan av Alice Sebold




The man who does not read good books has no advantage over the man who can't read them.

-Twain







Kommentarer
Postat av: Johanna

det är underbart att hinna läsa så mkt!!! själv är jag inne i en riktig Marian keyesperiod :) Flickan från ovan känner jag igen, och vad jag minns så var den underbar! Läs lugnt... :)



Å visst var väl Stieg värd att vänta på!? jagångrar att jag läst dom redan... För dom är så himla bra!

2010-07-09 @ 12:10:04
URL: http://johannamgustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0