Tankar

Jag tycker att det är extremt roligt att googla eftersom jag hittar så himla mycket rolig och intressant information. Idag läste jag att vi tänker 65 000 tankar varje dag och att ca 95 % av de tankarna är precis de tankarna vi tänkte dagen innan.

Det är ju makalöst intressant egentligen.

För det första; Hur kan man ens mäta antalet tankar och hur vet man när en tanke är slut? Jag menar, hur vet man när den ena tanken gått över i den andra. Det kan ju lika gärna vara en lång tanke hela dagen, som en konversation med sig själv. Hur vet man när den konversationen är slut och man påbörjat en ny.

För det andra; Vem gäller den siffran för? För jag är nämligen helt övertygad om att jag tänker mer än vad som är vanligt, det är iaf vad de flesta brukar påpeka. I allra högsta grad så tänker jag ju mer än den jag bor ihop med.

För det tredje; tänker alla människor på samma sätt? Alltså, jag undrar om alla har konversationer med sig själv eller är det bara jag som är konstig.

För det fjärde; sjukt om det verkligen stämmer att vi tänker på samma saker på samma sätt varje dag. Tänk hur mycket man hinner intala sig själv under ett liv och hur mycket det skulle göra om man ändrade sättet att tänka.

För det femte; TÄNK OM NÅGON SKULLE HÖRA VAD MAN TÄNKER! USCH VILKEN TANKE!

För det sjätte; Ann-Sofie, är det här ens något att tänka på eller har du ödslat tid ännu en gång på onödigt huvudbry?

 
Hmmm


Kommentarer
Postat av: Daniel

Flummig som vanligt, märker jag:) Hoppas allt är bra. Ha´t / D.

2010-03-14 @ 20:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0