Vill bli frisk!

Nu tycker jag faktiskt att det här börjar bli riktigt drygt.
Fem dagar i feber är inte OK!

Sitter och söker en massa information om detox och blir lite frustrerad av det. Det finns så många olika råd om detox. Den ena vill att man äter jättemycket frukt medan den andra avråder det för att det är så mycket socker i. Det ena receptet innehåller margarin medan det andra vill att man enbart ska använda olja. I vissa får man äta vitt kött, i den andra inte. Honung är tillåtet eller inte tillåtet. Ät inte protein, välj rätt proteinkällor etc. etc. Den ena är 4 veckor lång medan den andra varar under en helg. Inte konstigt att det uppstår förvirring.

Methodraine tillåter att man äter precis som vanligt bara man dricker kuren eller tar tabletter under 20 dagar.

Jag tycker att den är bra, men jag föredrar att kombinera den med att äta enligt detoxregler även om man inte behöver. Jag späder ut den i 1,5 liter vatten istället för 1 liter eftersom jag är så extremt dålig på att dricka vatten. Jag äter honung, fast aldrig upphettad. Vad jag vet så tar man bort de goda egenskaperna i honungen när man har det i upphettat vatten, vilket innebär att den gamla huskuren med honungsvatten mot hosta är meningslös om man värmt vattnet för mycket. Jag äter bl.a. kyckling, lax, vit fisk, bulgur, quinoa och sötpotatis.

Och så frågar många om det funkar.

Jag skulle inte göra det fyra ggr om året "bara för att". Jag tycker att man blir piggare och mår bättre, man får bättre hy, minskat sockersug och framförallt större motivation att ta hand om sig själv. Och det är nog den största anledningen till att jag gör det, för att öka min motivation till allt vad jag nu behöver den till.

Men just nu gör den mig lite sjuk och det börjar bli jävligt drygt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0