I know I can!

Om det undgått någon så kan jag berätta att jag är en sådan där känslig människa som påverkas jättemycket av höstmörkret och regnet. Ibland är det lätt att vilja gräva ner sig, dra något gammalt över sig eller helt enkelt gå i ide tills ljuset kommer tillbaka. Det skulle ju faktiskt vara jävligt gôtt om man kunde gå i ide, ibland undrar jag varför inte människor kan göra det, det är ju inte som om jag är den enda som blir lite nere av mörkret och höstvädret. Som Annika sa häromdagen, "fan va gôtt om man vore en björn, bara gå runt och äta blåbär" och jag fick flika in "å gå å ha sönder en bikupa någon gång ibland när man blir sugen på något sött". Det låter ju minst sagt ganska bra :)
Men nu är vi ju inte björnar, vi måste ta tag i den här jävla skitårstiden! Så vad gör man, hur tar man sig igenom en livskris som kommer en gång om året??

Tips från coachen, alltså mig;
Lyssnar på bra musik, tränar, skiter i att ställa sig på vågen, drar sig ut och träffar människor och lyssnar på bra musik igen.
Det finns en låt som man måste lyssna på om man tappar lite motivation...

"I know I can, be what I wanna be
If I work hard at it
, I'll be where I wanna be..."

En annan version av den


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0