Jag måste göra något genom att göra ingenting

Det är svårt att veta när man nått fram när man inte riktigt vet vart det är man vill komma.

 

Jag blir trött på mig själv ibland, för att jag inte kan sitta still, för att jag alltid vill göra, höra och se mer. För att jag aldrig blir nöjd och alltid letar efter något nytt. Det är inget fel på att vilja komma framåt, men det är enerverande att alltid sikta framåt och inte kunna sätta sig ner och känna. Det är så få gånger jag klarar av det, så jag förstår inte riktigt varför jag ens vill göra någonting alls när jag ändå inte njuter av det.

 

Jag måste börja sitta still, jag måste börja andas. Jag behöver uppleva lugn, och hur ska jag kunna göra det när det är jag själv som pushar mig själv framåt hela tiden.

 

Jag behöver balans, jag behöver ro och jag behöver mig själv.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0