Väljer bort vänners mående

Om jag ska vara ärlig, och det är jag ju, så finns det vissa vänner som ibland förvånar en till det negativa. Det värsta är att de förvånar en gång, på gång, och jag lär mig verkligen aldrig av det.

 

För det finns de som väldigt gärna vill vara där i medvinden, men som avviker när det börjar blåsa lite mot en. Jag kommer på mig själv ibland att inte vilja berätta om det är något som tynger mig, eftersom jag vet att de inte vill lyssna för att det är för jobbigt för dom. Konstigt, någon mår dåligt och det är för jobbigt att veta och bry sig om. Så det man inte vet om mår man inte dåligt av, men det kanske finns någon annan som gör det.

Egentligen är det inga riktiga vänner, men jag ser dom som det iaf. Det är mina vänner som jag älskar för och trots så mycket, men som faktiskt sårar mig ibland.

 

Vissa människor vill bara leva i en bubbla, utan att behöva bekymra sig över andra problem än sina egna, om ens det. Jag förstår faktiskt inte det, hur man väljer att inte se.

 

Skit att man älskar dom ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0