Golflördag

Igår hade jag en skitbra lördag med ett gäng goe tôser och pôjker :)

Det var en årlig golfturnering där damer tävlar mot damer och herrar mot herrar.

Först ut var långgolf, sedan frisbeegolf och sist minigolf.

Mina förkunskaper för den här tävlingen består endast av minigolf, vilket betyder att jag inte visste hur man spelade varken långgolf eller frisbeegolf. Jag fick därför lämna min extrema tävlingsinstinkt vid sidan av denna tävling och det känns faktiskt som en vinst att ha genomgått dagen utan att ha blivit jättearg. Klart att jag svor, skrek att jag ville skita i alltihop, åka hem, gå och dö, svor att allt var åt helvete och ville åka hem, men det är ju bara lindrigt mot vad det skulle kunna ha varit.

Kvällen tillbringade vi i relaxavdelningen på Richards jobb. Där fick jag spela biljard för första gången sedan jag gick i åttan, och det var också skitkul. Jag fick chansen att lära ut min hantering av motgångar inom tävling, nämligen att svära och använda sig av mitt favorituttryck "gå å dö din jävel". Jag är sååååååååå bra på att ta motgångar, helt sjukt ;)




Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, men vi kämpade allt tappert hela dagen...trots motgångar... Nästa år är vi me o slåss om pokalen!

2010-09-06 @ 19:04:00
Postat av: Fia

Ja det gjorde vi minsann, nästa år kommer vi starkt :)

2010-09-06 @ 21:19:11
URL: http://falkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0